Usługa DPD Pickup w sklepach Stokrotka Express
Sieć sklepów Stokrotka, operator kurierski DPD Polska i partner technologiczny Pointpack rozwijają współpracę w zakresie obsługi przesyłek.
Wprowadzenie usługi DPD Pickup w sklepach Stokrotka Express to odpowiedź na rosnące potrzeby klientów dotyczące łatwego dostępu do usług kurierskich. Dzięki rozwojowi punktów nadań i odbiorów przesyłek mogą oni wybrać ulubionego operatora kurierskiego i skorzystać z możliwości obsługi przesyłki w punkcie, np. w placówce handlowej. Dla klientów korzystających z usług kurierskich w sklepach duże znaczenie ma elastyczność tego rozwiązania, wynikająca m.in. z możliwości wyboru czasu i miejsca nadania lub odbioru przesyłki. Istotne są również bliskość punktu oraz dogodny dojazd, które sprawiają, że z oferty kurierskiej można skorzystać szybko i sprawnie. Wdrożenie kolejnego kuriera do sklepów Stokrotka Express koordynuje Pointpack S.A., partner technologiczny, odpowiedzialny za nawiązywanie współpracy z sieciami handlowymi oraz kurierskimi.
– Klienci doceniają wygodę i oszczędność czasu wynikającą z możliwości nadania lub odbioru paczki w czasie codziennych zakupów. Ważny jest dla nich także komfort związany z bliskością sklepów i ich godzinami otwarcia. Możliwość załatwienia kilku spraw w jednym, dogodnym miejscu i czasie sprawia, że klienci chętnie korzystają z dodatkowych usług dostępnych w naszych sklepach. Odpowiadając na ich potrzeby, rozwijamy więc usługi kurierskie dostępne w Stokrotkach i rozpoczynamy współpracę z nowym operatorem, firmą DPD Polska. Nadawać i odbierać paczki korzystając z usługi DPD Pickup można już we wszystkich sklepach Stokrotka Express – mówi Daria Raganowicz, Specjalista ds. PR i komunikacji zewnętrznej Stokrotki.
Nawiązywanie współpracy przez sieci handlowe i operatorów kurierskich przyczynia się także do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie liczby kilometrów pokonywanych przez kurierów. W tym zakresie duże znaczenie ma rozwój trendu eco-commerce oraz zmiany w nawykach kupujących, które spowodowały znaczną transformację w logistyce ostatniej mili.
– Rośnie popularność odbiorów poza adresem domowym lub biurowym. Konsumenci doceniają możliwość skorzystania z usług kurierskich w najbliższym sąsiedztwie i dlatego stale poszerzamy sieć DPD Pickup o nowe punkty nadań i odbiorów. To nie tylko krok w stronę sprawniejszych usług kurierskich - skracając i konsolidując procesy logistyczne na ostatniej mili, zmniejszamy emisję CO2 na przesyłkę. W Polsce realizujemy cele zrównoważonego rozwoju także poprzez rozwój nisko- i zeroemisyjnej floty pojazdów, własne instalacje fotowoltaiczne i przyjazną dla środowiska infrastrukturę – informuje Łukasz Zembowicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu i członek zarządu DPD Polska.
Działania wdrożeniowo-operacyjne koordynuje spółka Pointpack, która buduje rozwiązania IT, integruje sieci handlowe i firmy kurierskie, a także umożliwia kooperantom tworzenie dodatkowych usług, zwiększanie zysku oraz pozyskiwanie nowych klientów, umacniając pozycję ich marek na rynku. Spółka nieustannie nawiązuje kolejne partnerstwa z sieciami handlowymi i firmami kurierskimi. Pointpack przekroczył liczbę 47 mln obsługiwanych przesyłek w ponad 17,5 tys. punktów w całej Polsce.
– Obserwujemy znaczną intensyfikację rynku w zapotrzebowaniu na usługi kurierskie wśród klientów. Jesteśmy zadowoleni ze skutecznego rozwijania kolejnych partnerstw w obszarze pierwszej i ostatniej mili. Wprowadzenie usługi DPD Pickup do sklepów Stokrotka Express potwierdza, że tempo rozwoju rynku w zakresie obsługi przesyłek cały czas rośnie, a odbiorcy cenią możliwość wyboru zarówno przewoźnika, jak i nadania lub odbioru przesyłki w ulubionym sklepie. Dzięki tym zabiegom podnosimy atrakcyjność punktu poprzez obsługę przesyłek od wielu kurierów – informuje Tomasz Perkowski, Menadżer ds. Wparcia i Rozwoju Sieci Pointpack.
Powrót